MojiPhone

Reklama priamo v aplikácii, ktorú používate na svojom iPhone alebo iPade. Navyše, reklama cielená. Presne to bol koncept s označením iAd, ktorou sa Apple snažil vstupovať do priestoru mobilných aplikácií a mobilného obsahu, pričom zadávateľom reklamy ponúkal nástroj, ako vo svojom vlastnom svete môžu cielene reklamovať služby. Samozrejme, podľa toho, ako sa užívateľ choval alebo kde sa nachádzal. Samotná funkcia sa dá zakázať, tak v nastaveniach Mac počítačov aj mobilných iOS zariadení. Zdá sa však, že s jej uplatňovaním je koniec, no nie úplne definitívny.

Samotný Apple totiž vycúval a prenechal iAd inzerentom a publikáciám a ich vývojárom v Apple News. V praxi to bude znamenať, že samotná reklama, ak vznikne a bude použitá v publikácii Apple News, pôjde už bez zásahu od Apple. Druhý významný prvok tejto zmeny je samozrejme spojený s financiami, pričom ak už v reťazci nebude figurovať kalifornský gigant, znamená to, že ostáva jeho 30% podiel z reklamy voľný a bude poukazovaný spoločnostiam, ktoré vlastnia publikácie v Apple News a reklamy umožňujú. Samotný Apple potom dodáva, že tento prostriedok nenaplnil ani zďaleka jeho očakávania a preto je čas ho posunúť iným hráčom na trhu. Samozrejme, pri dnešných príjmoch, ktoré Apple dostáva zo svojich kľúčových divízií, sa musí každý takýto okrajový projekt javiť ako bezvýznamný.

Služba bude pokračovať so zásahom a vstupom ľudí od Apple iba do 30. júna tohto roka.

Zdroj: http://9to5mac.com/2016/01/15/apple-will-discontinue-iad-app-network-for-developers-on-june-30th/

16. januára 2016
Fotománia

+