MojiPhone

Slovenský iOS vývojár Peter Druska, ktorého poznáte z našich recenzií aplikácií Momalo a Výroky, vydal elekronickú knihu, ktorá pomôže každému začínajúcemu programátorovi a volá sa „Návrh iOS aplikácie od úplného začiatku“. Knihu sa nám podarilo získať exkluzívne pred jej vydaním, ktoré je naplánované na dátum 31.8. 2012. Poskytuje úplné základy práce s prostredím Xcode, obsahuje desiatky názorných videí a obrázkov a zasväcuje čitateľov do programovacieho jazyka Objective C. Poďme sa pozrieť čo vás čaká po kúpe tejto podarenej e-knihy.

Kniha je rozdelená do ôsmich kapitol a celkovo Vám poskytuje 91 strán kvalitného čítania. Je koncipovaná pre úplných začiatočníkov, ktorý tu nájdu stručne vysvetlené požiadavky pre programovanie na Macu a popis jednotlivých prvkov Xcode a práce s nimi. Po zoznámení, vás autor naučí naprogramovať jednoduchú aplikáciu, ktorú nazval „Stopár“. Okrem základnej práce s elementami užívateľského prostredia sa naučíte získať GPS polohu iPhonu, odosielať emaily a twitter hlášky, čítať JSON z webu, obsluhovať lokálne notifikácie a mnoho iného.

Rozdelenie knihy na kapitoly je nasledovné:

1. Ako začať
  2. Xcode
  3. Hello Word!
  4. iOS „frameworky“
  5. Objective-C
  6. Návody a fóra
  7. Zdroje
  8. O autorovi

Osobne patrím medzi začiatočníkov, čo sa týka programovania pre systém iOS a v minulosti som vyhľadával rôzne materiály, z ktorých by som čerpal vedomosti. Samozrejme, ako prvé som prešiel slovenské a české kníhkupectvá, no žiaľ márne. Nenašiel som vhodnú knihu, ktorá by ma zasvätila do aktuálneho prostredia Xcode a ukázala by mi pár príkladov na začiatok. Presne to si myslím, že ponúka Peter v tejto knihe. Aplikáciu stopár som osobne vyskúšal naprogramovať podľa knihy a nenatrafil som na žiadnu pasáž, s ktorou by som mal zásadný problém. Aj keď Stopár sa dá naklikať a prepísať aj za niekoľko hodín, je už len na čitateľovi, do akej hĺbky sa dostane a nakoľko sa bude venovať tomu, čo kniha ponúka.

Petrova kniha je vynikajúci spôsob, ako získať základné informácie ohľadom programovania aplikácií pre iPhone a možno aj mňa a iných mladých ľudí dostane do vyššej, ako používateľskej kategórie systému iOS.

Kniha „Návrh iOS aplikácie od úplného začiatku“ bude dostupná v iBookStore od 31.8.2012, za cenu 20 €.

30. augusta 2012
Fotománia