Apple začal s výrobou lacného iPhonu, iPhone 5S bude nasledovať tento mesiac

Analytik Peter Misek z Jefferies tvrdí, že Apple ešte tento mesiac začne s masovou výrobou nového iPhone 5s. Predstavený má byť v koncom septembra alebo začiatkom októbra. Misek ďalej informoval, že vo výrobe je už aj lacná verzia iPhonu, ktorého cena by sa mohla pohybovať v rozmedzí 300 – 400 amerických dolárov.

Lacný iPhone bude disponovať parametrami strednej triedy a nebude určený pre rozvojové trhy, tvrdí Misek. Apple by mohol v 4Q 2013 objednať celkovo 50-55 miliónov kusov iPhonu. Tento balík bude pozostávať z 5 miliónov iPhone 4S, 20 miliónov lacnej verzie iPhonu a 25 miliónov jednotiek iPhone 5S. Tvrdenia Petra Miseka môžu samozrejme zavádzajúce, no nemusia byť ďaleko od pravdy. Uvidíme, či sa jeho predpovede vyplnia, zaujíma nás najmä cena a samotné parametre lacnej verzie iPhonu. Zvedaví sme ale aj na iPhone 5S, ktorý by mal priniesť niekoľko vylepšení vrátane väčšej batérie, duálneho LED blesku, či nového tlačidla Home.

Zdroj: cultofmac

Tiny Thief: Novinka od Rovia

Herné štúdio Rovio, známe najmä vďaka úspešnému titulu Angry Birds sprístupnilo v AppStore ďalšiu hru, ktorá má najlepšie predpoklady stať sa hitom. Novinka s názvom Tiny Theft sa dá zakúpiť za 2,69€ a budete si ju môcť zahrať na ktoromkoľvek zariadení s iOS, či už ste na iPade alebo iPhone.

tinytheft2 tinytheft

V hre Tiny Thief sa vžijete do role malého zlodeja, ktorý sa svojim spôsobom snaží bojovať proti neprávosti. V každom leveli bude na vás čakať iná výzva a vy musíte vopred dobre premyslieť plán ako ju splniť. Ukradnúť syr, ovocie, vyhnúť sa nepriateľom alebo nájsť rôzne skryté predmety a svoju obľúbenú fretku, to všetko sa budete snažiť splniť v šiestich rôznych dobrodrúžnych epizódach. V nich budete bojovať aj proti bosom, ako veľkému robotovi, či temnému rytierovi. Pri Rovio hrách sme už zvyknutí aj na pekne spracovanú grafiku a soundtrack. Výnimkou nie je ani Tiny Thief. Ako vyzerá gameplay hry si pozrite na videu.

[app url=“https://itunes.apple.com/sk/app/id656620224?mt=8″]

iPad Mini 2 príde tento rok s displejom s nízkym rozlíšením, s retinou až o rok

Nástupca minuloročného modelu tabletu iPad mini by mal tento rok ponúknuť displej s rovnakým rozlíšením a veľkosťou. Pre mnohých bolo určite sklamaním, že Apple v tomto zariadení nepoužil retina displej, ktorý sa nachádza vo viacerých produktoch spoločnosti. Zobrazovací panel s rozlíšením 1024 x 768 pixelov nepatrí k tým najdetailnejším, a akonáhle prejdete z displeja s vysokým rozlíšením rozdiel v úrovni zobrazených detailov určite uvidíte. Všetci sme tajne dúfali, že práve nástupca minuloročného modelu prinesie okrem iných vylepšení aj retina displej. Podľa najnovších správ z taiwanského portálu Economic Daily News však takýto displej v iPade mini 2 neuvidíme. Dôvodom má byť nedostatok výrobných kapacít.

Apple z tohto dôvodu nebude schopný zabezpečiť dostatočný počet kusov displeja a preto sa údajne rozhodol pre vydanie iPadu Mini 2 s rovnakým displejom ako jeho predchodca. Je však možné, že inovovanú verziu tabletu s retinou, uvidíme už v začiatkoch budúceho roka. Podobná situácia nastala aj pri iPade tretej generácie, keď po šiestich mesiacoch od uvedenia na trh, došlo k jeho náhrade za novší iPad 4.

Zdroj: cultofmac

BADLAND: Skvelá puzzle plošinovka

App Store, obchod s aplikáciami a hrami pre platformu iOS je preplnená rôznymi titulmi všetkých možných žánrov, ako nekonečné behačky, platformovky, 3D FPS strieľačky a podobne. V tomto preplnenom trhu je podľa nášho názoru veľmi obtiažne presadiť sa s hrou, ktorá len kopíruje herné mechanizmy a fyziku originálov. Takže vzniká otázka: Ktorá hra ponúka pozoruhodné prvky v žánri, kde vystupuje a vyniká medzi svojimi rovestníkmi ? Podľa nášho názoru je to práve pomerne nový titul s názvom BADLAND od herného štúdia Frogmind, ktorý vyhral ocenenie Apple Design Award 2013.

Príbeh tejto vynikajúcej hry neprezrádza prakticky nič a hra za začne krátkym videom, kde akési moderné potrubie vyhadzuje náhodne smeti, pričom zrazu vypadne silueta neznámeho tvora s veľkým telom a malými krídlami, ktorými sa pohybuje cez nádherne spracovanú krajinu. V pozadí vidíme aj siluetu zajaca, no táto postava nie je neskôr vysvetlená. Cieľ hry je veľmi jednoduchý. Dotykom prstov na obrazovke mávne tvor krídlami a posúva sa vpred po krajine. Vašou úlohou je dostať ho až na koniec úrovne, pričom na svojej ceste sa nachádza mnoho nástrah, ako točiace sa ozubené kolesá, píly, ktoré vás rozdrtia, padajúce skaly, prekážky ktoré treba posunúť a podobne. Na ceste sa tiež nachádzajú rôzne doplnky, ktoré tvora napríklad zväčšia alebo naopak zmenšia, duplikujú ho alebo zrýchlia. Skóre získavate za počet tvorov, ktoré nasaje potrubie na konci levelu a tiež za to, na koľký pokus sa vám podarilo zdolať úroveň.

Prvých pár úrovní je jednoduchých a váš hlavný hrdina sotva získa ranu od skaly alebo nebezpečných rastlín. Ďalšie úrovne sú sťažené spomínanými „power-upmi“, ktoré menia hrateľnosť na rozvíjajúcu sa puzzle plošinovku. Niektoré úrovne sú naozaj obtiažne a budú vyžadovať napríklad rozdelenie duplikovaných tvorov na dve skupiny alebo ich obetu v niektorých rastlinách. Hra samotná nie je veľmi dlhá a úrovne prejdete za niekoľko hodín. Tieto sú rozdelené na svitanie, poludnie, súmrak a noc a v každom je po 10 levelov. Aj v prípade, že ste skončili všetky, máte v ponuke veľmi zábavný multimplayer mód. Tento je však vhodný viac pre iPad a umožňuje hrať súčasne až štvorici hráčov, pričom na výber máte rôznofarebné postavy s odlišnými charakteristikami.

BADLAND je skutočne unikátna hra, ktorá svojou existenciou prispieva len to najlepšie do svojho žánru. Výborná grafika je sprevádzaná skvelými zvukmi prostredia a soundtrackom, pričom hra vás upozorňuje, aby ste pre najlepší zážitok mali pripojené slúchadlá. Oceňujeme prítomnosť multiplayer módu, ktorý sa osvedčil ako zábavný. Aj napriek vyššej cene 3,59 € sa hru určite oplatí zakúpiť, pretože narozdiel od iných titulov ponúka zábavu, dlhý gameplay a multiplayer v kombinácií s výbornou grafikou a zvukom. Titul si môžete stiahnuť kliknutím na nižšie uvedený widget. (momentálne je dostupný zadarmo, aktuálne ku dňu 13. júla 2013).

[app url=“https://itunes.apple.com/us/app/badland/id535176909?mt=8″]

Secret.li – Facebook fotografie s autodeštrukciou

Asi každý ste sa stretli so situáciou, kedy sa chcete podeliť o svoje alkoholické zážitky s vybranými priateľmi, ale už s nikým ďalším. A každý poznáte, že nie vždy sa ich podarí udržať v tajnosti a nechtiac sa občas zatúlajú aj tam, kde by ste ich nikdy nechceli zverejniť. Koniec tomuto problému by mohla dať aplikácia Secret.li, ktorá dokáže fotografie na Facebooku publikovať len na určitý čas a nedovolí ani ich ďalšie zdieľanie.

secretli3 secretli2 secretli

Aplikácia je na App Store dostupná úplne zadarmo a umožní svojim používateľom bezpečne zdieľať fotografie medzi vybranými priateľmi na Facebooku. Secret.li umožní z prostredia aplikácie vytvoriť fotografiu, alebo uploadovať už existujúce snímky z galérie. Vybrať môžete niektorý z ochranných filtrov a čas po ktorý sa budú dať zábery prehliadnuť online. Po nahraní na servery Facebooku budú vaši priatelia upozornení na ich pridanie.

Otázne ostáva, na čo je dobrá aplikácia, ktorá sprístupní fotografie len niekomu a po určitý čas. V natívnej aplikácií Facebook pre iPhone môžete už teraz nastaviť, kto fotografie uvidí alebo či sa nahrajú do privátneho albumu. Ak si ale myslíte, že aplikáciu využijete, môžete si ju zadarmo stiahnuť z App Store.

[app url=“https://itunes.apple.com/sk/app/secret.li/id570926854″]

Pozrite si podarený koncept iPhone 6

O tom ako bude vyzerať nový iPhone 6 sa stále môžeme len domnievať. Na internete sa objavilo veľa rôznych konceptov, niektorých až s prehnane nadsadenými parametrami a neexistujúcimi technológiami. To však nie je prípad nového konceptu iPhonu 6 vytvoreného dizajnérom Johny Plaidom.

2

Podľa predstáv tohto dizajnéra by bol nový iPhone vďaka novým materiálom až o 40% ľahší a 60% silnejší. Hlavným konštrukčným materiálom by bol hliník a uhlíkové vlákna upravené na molekulárnej úrovni. Telo a elektronika bude navyše potiahnuté vodeodolnou vrstvou, ktorá zabezpečí bezproblémový chod aj pri ponorení do vody. Prítomný by mal byť retina displej bez rámika chránený tenkou vrstvou takmer nezničiteľného grafenu, ktorý disponuje tiež inteligentným rozpoznaním dotykov, takže ani pri uchopení v ruke nebudete mať problém s jeho ovládaním. Zaujímavou je tiež myšlienka dotykového panelu pod displejom, ktorý má slúžiť na ovládanie iPhonu pomocou rôznych gest. Napríklad dlhým podržaním ikony Home sa aktivuje Siri, pohybom do strán sa môžete prepínať medzi aplikáciami a ťuknutím vpravo alebo naľavo sa budete posúvať medzi otvorenými záložkami v internetovom prehliadači Safari.

3

8

Aj napriek zachovaným rozmerom sa vďaka edge-to-edge konštrukcii podarilo použiť zobrazovací panel s uhlopriečkou 4,5 palca a rozlíšením 754 x 1296 px. Požiadavky na vysoký výkon zabezpečí dvojica štvorjadrových procesorov A7 s taktom 2,8 GHz, či 4GB operačnej pamäte RAM 1600 mHz. iPhone 6 od Plaida je 4x rýchlejší ako iPhone 5 a 2x výkonnejší ako konkurenčný Samsung Galaxy S4. Hlavný fotoaparát dosahuje rozlíšenie 20,2 Mpix, doplnený je o prednú 8 Mpix kameru. Rodinka Apple produktov by sa rozrástla aj o mini verziu iPhone mini :).

9

8

9

Zdroj: behance.net

iOS hra Infinity Blade Dungeons bola zrušená

Počas predstavenia iPadu 3. generácie, ktoré sa konalo v marci minulého roka, sme mohli vidieť ukážku pokračovania ságy Infinity Blade, od spoločnosti Epic Games. Infinity Blade Dungeons bol vyvíjaný talentovaným tímom Impossible Studios, ktorý bol však vo februári tohto roka zrušený a pokračovanie vo vývoji hry bolo pozastavené na dobu neurčitú. Nikto nevedel, aký osud tento očakávaný titul postihne, no dnes sme sa dozvedeli konečný verdikt. Projekt Infinity Blade Dungeons bol podľa slov spoluzakladateľa vývojárskeho štúdia Chair, Donalda Mustarda, zrušený.

„Keď bolo štúdio, ktoré pracovalo na titule zatvorené, hra bola zrušená. To je všetko, čo môžem povedať. V Chair toho ale pripravujeme veľa vrámci Infinity Bladevesmíru. Viac hier, viac kníh a možno aj iné produkty. A preto sme veľmi nadšení.

Infinity Blade Dungeons bola pokračovaním legendárnej hry Infinity Blade, ktorá mala získať novú perspektívu. Počas predstavenia spomínaného iPadu bola hra na skutočne pokročilej úrovni, aj keď sme videli len útržok toho, čo nám mala poskytnúť. Ak ste ešte túto hru nezazreli, pozrite si video z predstavenia. Je naozaj škoda, že tento projekt bol zrušený, pretože mnoho mobilných hráčov ju očakávalo dlhé mesiacov.

Zdroj: macrumors

Worms 3 pre iPhone, iPad bude dostupný v Q3 2013

Herná klasika v podobe Worms 3 bude podľa informácií priamo od spoločnosti Team 17 predstavená v treťom kvartáli tohto roka. Zaujímavosťou je, že hra bude exkluzívne dostupná len pre iOS a nenájdeme ju na ostatných platformách ako Mac, PC, Playstation alebo Xbox. Tretie pokračovanie titulu bude pokračovať v štýle Worms 2, takže si budeme môcť užiť klasický pohľad na hraciu plochu. Autori totižto v minulosti vydali experimentálnu 3D verziu, no tá sa v praxi príliš neosvedčila.

Pre tých, ktorí túto hru nepoznajú, Worm je ťahová strategická hra, v ktorej bojujú proti sebe dva tímy červíkov pomocou širokej škály zbraní a delostrelectva. Hra končí, keď na hracej ploche zomrie posledný červ jednej strany alebo sa zbabelo vzdá. Titul Worms 3 by mal ponúknuť rovnaké mechanizmy no prinesie aj asynchrónny multiplaer, v ktorom budú hráči môcť bojovať proti sebe cez Internet. V ponuke budú aj nové zbrane, ako granát, ktorý vytvorí čiernu dieru a iné. Inou novinkou je systém tried, takže si budete môcť vybudovať červie vojsko z vojakov, skautov, vedcov alebo ťažkoodencov.

Worms 3 iPhone hry

Zdroj: team17

Unikli ďalšie fotografie lacného iPhonu

Na verejnosť sa dostali ďalšie fotografie pripravovaného lacného iPhonu a nechýbajú ani ďalšie koncepty od autora Martina Hajeka. Zdá sa, že Apple pripravuje iPhone v niekoľkých farebných prevedeniach, ktoré môžete vidieť aj na uniknutých fotografiách nižšie. Lacný iPhone nebude vyrobený z prémiových materiálov a namiesto toho bude celý pokrytý plastovým krytom, ktorý by mal byť podľa záberov lesklý. Predpokladaná výbava a cena je zatiaľ neznáma, no predpokladáme, že Apple bude chcieť zaujať dobrým pomerom ceny a výkonu, aby zaujal aj zákazníkov s nižšími finančnými príjmami.

Fotografie zadných krytov lacného iPhonu

 Koncepty od Martina Hajeka

Zdroj: 9to5mac

MacBook Pro s IGZO displejom by mohol dosahovať rekordnú výdrž

Apple by už čoskoro mohol začať vo svojich produktoch používať displeja typu IGZO. Najnovšie informácie totižto tvrdia, že už v budúcoročných modeloch MacbookPro a tabletov iPad, sa dočkáme použitia práve tekéhoto displeja. Aké výhody ponúka? Predovšetkým nižšiu spotrebu energie, ktorá sa automaticky premietne aj do reálnej výdrže zariadení pri chode na batériu. Displeje majú vyrobiť spoločnosti Sharp a LG Display.

Za nižšou energetickou náročnosťou displejov stojí samotná konštrukcia. Klasické LCD pozostávajú z niekoľkých vrstiev, počínajúc vrstvou s pixelmi až po vrstvu so zdrojom osvetlenia. Práve toto musí prenikať cez niekoľko vrstiev, čím sa zoslabuje. Pri IGZO displejoch nie je svetlo z podsvietenia tlmené až v takej miere, vďaka čomu je na vyprodukovanie rovnako silného jasu displeja potrebná oveľa nižšia intenzita podsvietenia. Macbooky Pro s procesormi Haswell a IGZO displejom, by teoreticky v ideálnom prípade mohli dosahovať výdrž až 24 hodín. Skutočnosť, či snívanie? Čo myslíte? 🙂

Zdroj: cultofmac

Apple zverejnil iOS 7 Beta 3

Dva týždne po tom, čo spoločnosť Apple zverejnila druhú beta verziu vynoveného systému iOS, bola uvoľnená iOS 7 Beta 3 pre zariadenia iPhone, iPad a iPod Touch. Aktualizácia je k dispozícií prostredníctvom OTA, teda priamo v nastaveniach zariadenia v ponuke Aktualizácia softvéru alebo prostredníctvom oficiálneho portálu pre vývojárov. Podobne, ako druhá verzia, aj táto prináša opravy chýb a ďalšie vylepšenia, ktorých naozaj nie je málo.

Medzi nové vylepšenie, ktoré si používatelia všimli za tento krátky čas za zaradil väčší status bar na uzamknutej obrazovke, priesvitnejšie priečinky alebo úpravy fontov v notifikačnom centre. Kalendár odteraz ukazuje dni, počas ktorých máte nastavenú určitú udalosť a zmenený bol aj font v aplikácií pre počasie. K ďalším novinkám sa radí upravené notifikačné centrum, zmenené UI načítavania aplikácií, zmenené UI pre výber pozadia, nový font pre nastavenia, upravené vyhľadávanie v aplikácii mail a ďalšie drobné opravy. Takéto málé úpravy sú povestné pre Apple, ktorá dolaďuje nový systém do najmenšieho detailu. V prípade, že objavíte ďalšie novinky v systéme iOS 7 Beta 3, dajte nám vedieť v komentároch. 

Zachraň šneka – Debut štúdia Alda Games

Štúdio Alda Games je medzi vývojármi počítačových hier nováčikom. Vzniklo v Brne v roku 2013 a za krátky čas svojej existencie stihlo vyprodukovať podarený debut s názvom Zachraň šneka. Ide o logickú hru určenú pre tablety, smartfóny a multimediálne prehrávače so systémom iOS, ktorá bola pred pár dňami uvedená do AppStore a je dostupná zadarmo.

Ambície nadšencov z Alda Games sú nemalé, spočiatku sa chcú stať česko-slovenskou jednotkou na trhu mobilnej zábavy a postupne zakotviť v rebríčkoch TOP 25 hier po celom svete. Aleš Kříž, hlavný vývojár a vedúci štúdia, argumentuje jasne:

„Segment mobilnej zábavy raketovo rastie a takmer každý, kto má motiváciu a dostatočné schopnosti dokáže dosiahnuť, aspoň lokálny, úspech. Ak k tomu pridáte lásku k hrám, odhodlanie a dlhoročné hráčske skúsenosti, máte šancu zaujať aj na globálnom trhu. Samozrejme, za všetkým je množstvo prebdených nocí, nekonečné testovanie či boj o získanie pozornosti hráčov zaplavených množstvom zaujímavých titulov, no pokiaľ vytrváte a vašim titulom vdýchnete dušu, nemôžete neuspieť.“

Prvým počinom skupiny mladých vývojárov je hra Zachraň šneka, v ktorej sa hráč dostáva do role ochrancu bezbranných slimákov. Mäkkýšom totiž hrozí hneď niekoľko nebezpečenstiev – padajúce kamene, spaľujúce slnečné lúče alebo ostré pripináčiky rozosiate po zemi. Úlohou hráča je pomocou predmetov vytvoriť medzi hrozbou a slimákmi bariéru alebo ich dopraviť na kryté miesto. Popri tom tiež musí zbierať hviezdy a dbať na časový limit, ktorý je kritériom neskoršieho hodnotenia.

Okrem zapojenia logiky a odhadu sa teda musí zamerať aj na rýchle zhodnotenie situácie a následne rozhodnutie. Titul je postavený na hernom engine Unity, obsahuje 24 úrovní, odstupňovaných podľa troch stupňov náročnosti a je situovaný do prírodného mikrosveta drobných živočíchov. Väčšina grafických prvkov je kreslená ručne a pôsobí príjemným dojmom. O tom, prečo sa štúdio rozhodlo vo svete moderných grafických metód práve pre tento prístup opäť hovorí Aleš Kříž:

„Napriek možnostiam súčasných technológií sme zvolili ručne kreslenú grafiku. Sčasti kvôli istej nostalgii za časmi, kedy hry neboli preplnené bombastickými efektmi a explóziami a tiež preto, že sa so Zachraň šneka chceme priblížiť čo najširšiemu publiku. Grafika má osloviť deti i dospelých a rovnako je orientovaný aj samotný herný zážitok.“

Titul zatiaľ k dispozícii iba pre zariadenia so systémom iOS, ale čoskoro vyjde vo verzii pre operačný systém Android a v blízkej budúcnosti bude prístupný aj pre ďalšie populárne platformy. Hra je zadarmo a môžete ju získať priamo v AppStore alebo kliknutím na nižšie uvedený widget.

[app url=“https://itunes.apple.com/us/app/zachran-sneka/id657768533?mt=8″]