Automobily Lexus a Toyota dostanú CarPlay

Automobily Lexus vybavené balíkom aplikácií  Enform 2.0 a Toyoty s balíkom Entune 3.0 získajú možnosť integrácie so smarfónmi iPhone pomocou interface Apple CarPlay – informoval o tom japonský koncern, ktorému patria obidve značky.

Náš tip
Sony sa zaraďuje medzi výrobcov s vlastným CarPlay riešením

Štandard CarPlay, ktorý vytvorila firma Apple, umožňuje používať aplikácie iPhone na multimediálnom displeji vozidla, ovládať ich dotykovou obrazovkou, prehrávať hudbu a používať telefón s palubným audiosystémom.

Prvým modelom, ktorý bude vybavený platformou Apple CarPlay, bude nová verzia Toyoty Avensis, prezentovaná na autosalóne v Detroite. Časom bude táto inovácia zavedená aj do ďalších vozidiel so systémami Lexus Enform 2.0 alebo Toyota Entune 3.0 –  najskôr v USA a potom aj na ostatných trhoch. Tieto modely získajú tiež schopnosť hlasovej kontroly pomocou digitálneho asistenta spoločnosti Amazon – Alexa.

Zdroj : Tlačová správa

Konečne sa dočkáme predaja reproduktora Apple HomePod

Koniec roka býva vždy pre Apple kľúčový. Totiž mnohé produkty sa objavujú v predaji práve pred Vianocami, čo je ideálna doba na ich predaj. Najmä, ak ich cenovka je vyššia, prípade ide o príslušenstvo, ktoré Apple nie je celkom vlastné. Tak je to aj s novým bezdrôtovým reproduktorom Apple HomePod. Jeho predaj sa očakával a vlastne bol naplánovaný na december 2017, no nastal posun a tak o mesiac neskôr konečne, začína predaj aj tohto príslušenstva. Prvé zásielky už vyrazili z Číny do obchodov.

Apple má plán, pokiaľ ide o samotný predaj pre prvý rok vo výške 10 až 12 miliónov kusov tohto reproduktora. Škoda samozrejme je, že predaj je zatiaľ potvrdený iba pre USA, Veľkú Britániu a Austráliu.

Štatistika App Storu je zaujímavá. Jeho príjmy prekonávajú kino

App Store nevznikol hneď s prvým iPhonom v podobe, ako ho poznáme dnes. Aplikácie síce boli, avšak multimédia až časom. Predstava, že bude niekto pozerať film na malom displeji iPhonu, znela šialene a tak sa aj tento trh rozvíjal postupne. Dnes však máme k dispozícii podklady, ktoré prekonávajú kinosály. Konkrétne, App Store v roku 2018 má podľa doterajšieho nárastu šancu, aby jeho príjmy boli vyššie, ako celosvetové príjmy z predaja lístkov do kina. To už je skutočné meta, ktorou App Store nemá konkurenciu, samozrejme ak ju v roku 2018 prekoná. Podľa tejto štatistiky, by Apple a jeho obchod pre iOS mal potenciál, pre rok 2018 až 180 miliárd USD. Iba pre predstavu menšieho čísla, App Store je tak silný, že každý rok po Vianociach, keď noví zákazníci objavujú svoje darčeky, prekonáva aj obchod rekordy. Na prelome roku 2017 a 2018 dosiahol App Store 300 miliónov USD obrat. Tomu sa nemôže rovnať nikto a teraz sa zdá, že ani zábava v bežnej kinosále.

zdroj: appleinsider.com

App Store začal upozorňovať na aplikácie s predplatným

Situácia, kedy dcére na iPad inštalujem každý týždeň dve nové hry ma už dávno prinútila k zamysleniu. Mnohé hry totiž majú iba základnú verziu a v sebe ukrývajú ďalšie nákupy. Je to síce na App Store vidieť, avšak rozsah, čo sa dá hrať bez nákupu nikde nezistíte. App Store teraz prišiel s určitou zmenou, ktorá priamo pri aplikácii už začína upozorňovať, či je k dispozícii bezplatný trial alebo dokonca aj časový rámec, ak je takto developerom určený. Okrem trial verzie je tu potom kategória aplikácii, ktoré sú platené formou predplatného, takto už pracuje napríklad 1Password. Potešujúce teda je, že aj tento spôsob úhrady za aplikáciu vidím a keď nie som s ním stotožnený, nemusím ani sťahovať.

zdroj: 9to5mac.com

Smart Banka 2017: Hlasujte za najlepšiu bankovú aplikáciu a vyhrajte Samsung Galaxy S8!

Portál MojAndroid.sk prináša už tretí ročník úspešnej ankety, v ktorej hlasujete za najlepšie mobilné bankové aplikácie. V ankete Smart Banka 2017 tak môžete vybrať bankové aplikácie, ktoré sú podľa vás najlepšie a automaticky tak budete zaradení do súťaže o špičkový smartfón Samsung Galaxy S8.

smartbanka-hlasuj

Podrobné informácie o funkciách aplikácií

Na stránke SmartBanka.sk nájdete zoznam všetkých zapojených bankových aplikácií. Celkovo ich je 11 a po kliknutí na konkrétnu banku uvidíte rozsiahly zoznam funkcií, ktoré daná aplikácia ponúka. Veľmi jednoducho si tak môžete porovnať funkcie aplikácií jednotlivých bánk a vybrať tak tú, ktorá je podľa vás najlepšia.

Keď už budete mať svojho favorita, môžete spustiť hlasovanie. Tu môžete ďalej vyjadriť váš názor na to, aké funkcie by podľa vás mala mať tá najlepšia banková aplikácia. Po vyplnení hlasovacieho formulára vyplňte ešte vaše osobné údaje a to je všetko!

Porovnajte si funkcie viacerých aplikácií

Novinkou na webe SmartBanka.sk je porovnávač funkcií jednotlivých aplikácií. Naraz môžete porovnať hneď tri aplikácie podľa vášho výberu a v prehľadnej tabuľke uvidíte, ktoré aplikácie majú pri ktorých funkciách navrch a kde zasa zaostávajú. Nemusíte tak študovať funkcie každej aplikácie zvlášť, ale môžete si porovnať hneď niekoľkých vašich favoritov a zistiť, ktorá aplikácia spĺňa všetky vaše potreby, resp. ktorá robí najmenej kompromisov. Pre spustenie porovnania stačí prejsť na stránku Zoznam aplikácií a kliknúť na malý krížik v pravom hornom rohu pri každej aplikácii, ktorú chcete porovnať. Následne dole vpravo kliknete na porovnať a zobrazí sa tabuľka podobná tej na priloženom screenshote.

Hlavná cena: Samsung Galaxy S8

Všetci tí, ktorí budú v priebehu trvania ankety hlasovať na webe SmartBanka.sk za ich obľúbenú bankovú aplikáciu, budú automaticky zaradení do žrebovania o hlavnú cenu. Tou je špičkový smartfón Samsung Galaxy S8. Ten prináša nádherný dizajn s bezrámikovým displejom zahnutým na bočných stranách, vynikajúci fotoaparát a skvelý výkon.

Okrem samotných hlasujúcich budú ocenené aj banky. Tie, ktoré sa umiestnia na prvých troch priečkach, získajú oficiálne ocenenie, ktoré môžu použiť pri svojej marketingovej komunikácii.

Hlasovanie je už spustené!

Hlasovanie o najlepšiu bankovú aplikáciu na Slovensku prebieha od 15. januára 2018 do 28. februára 2018 na webe SmartBanka.sk. Každý hlasujúci môže hlasovať len raz, duplicitné hlasy budú vymazané, prípadne zo súťaže úplne vyradené. Výherné banky, ako aj víťazov vecných cien, vyhlásime na stránkach SmartBanka.skMojAndroid.skMojiPhone.sk a MojWindows.sk do konca marca 2018. Kompletné podmienky súťaže nájdete rovnako na webe SmartBanka.sk.

smartbanka-hlasuj

MacBook Air oslavuje desať rokov. Zachová Apple jeho budúcnosť?

Mnohým sa nepáči, keď je Apple prirovnávaný k vizionárskej značke a tomu, kto určuje alebo určoval líniu trhu. Poďme však späť do histórie, 15. januára 2008 sme uvideli prvý MacBook Air. Steve Jobs ho vtedy vytiahol z obálky a dal tým základ pre dnešné stroje, ktoré sa pýšia svojou hrúbkou. MacBook Air bol skutočne prvý, aj keď to mnohí dnes zabudli. V roku 2018 je však na rade otázka, ako sa Apple na svoj obľúbený stroj pozerá ďalej. Čaká ho retina displej alebo zánik? Prípadne ho Apple ponechá popri MacBooku, za zvýhodnenú cenu?

Nedáva logiku, aby Apple živil 12“ MacBook k tomu 13“ MacBook Pro a ešte MacBook Air, ktorý by podľa mnohých mal dostať retinu a dorovnanie vybavenia so svojou vlastnou konkurenciou. To bolo by to však zbytočné a úplne by to zničilo terajšie rozdelenie v rámci značky. Ak niekto potrebuje Apple macOS zariadenie za čo najlepší peniaz, práve MacBook Air je pre neho. Školy, študenti, majú podľa mňa jasný výber.  Ak sa Air posunie s parametrami vyššie, už narazí na vlastnú konkurenciu, čo je nelogický krok. Osobne predpokladám, že ho ešte Apple nejakú dobu bude živiť, no jeho cesta sa počas dvoch maximálne troch rokov ukončí. Jediná šanca na záchranu je spojená s tým, aby MacBook Air skutočne dostal parametre ako je retina a ďalšie, no cenovku si udržal na úrovni tej dnešnej. Uvidíme, ako sa Apple na tento súboj pod vlastným košom pozerá, už pri uvedených nových macOS strojov.

iPhone SE druhej generácie v marci? Všetko tomu nasvedčuje

iPhone SE má mnoho priaznivcov, ponúka výkon, malé rozmery, ktoré v minulosti Apple preferoval a cena je priaznivá, najmä ak sa pozeráme na konkurenciu s logom Apple na zadnej stene. V prípade, že by som dnes mal voliť iPhone pre seba, rozhodne by som počkal do marca, kedy sa viaceré zdroje zhodujú, že Apple druhú generáciu iPhonu SE ukáže. Bolo by to vítané oživenie.

Zachovať by sa u novinky mal displej so svojou uhlopriečkou 4 palce, prítomná bude 2 GB RAM a batéria 1 700 mAh. Samozrejme, bude sa nový iPhone SE približovať k značke a tak stratí svoj 3,5 mm konektor a získať by mal 3D touch. Osobne očakávam, že nám Apple takýto telefón ukáže, jednak zapadá do portfólia a tiež rozprúdi predaj, mnohí zákazníci nechcú mať lopaty a štyri palce sú pre nich ideálne.

zdroj: Tekz24.com

Príslušenstvo k iMacu Pro láme na Ebay cenové rekordy

Kúpa iMacu Pro, okrem neskutočne prehnanej, teda podľa mňa prehnanej ceny, znamená ešte jednu exkluzivitu. Už počas predstavenia tohto najvýkonnejšieho iMacu v histórii výrobca uviedol, že k nemu zákazník dostane Magic klávesnicu, trackpad a tiež myš. Všetko v najnovšej, teda druhej generácii a najmä vo vesmírne šedom prevedení. Na tom by nebolo nič nezvyčajné, ak by zároveň Apple nedodal poznámku, že sa samostatne kúpiť nebudú dať. Teda jedine majiteľ iMacu Pro si môže užívať tento exkluzívny set. No dnes už ani to neplatí, cez Ebay, ako to už býva, sa dá zakúpiť všetko.

A tak na tento najznámejší svetový trh mieria aj celé sety od majiteľov prvých iMacov Pro. V jednom prípade sa set predal za približne 1 000 EUR a v druhom atakoval až hranicu 2 000 EUR. To sú tie najvyššie položky, s narastajúcim počtom kusov však cena letí dole a už teraz sa objavuje na úrovni 500 až 600 USD. Ak si porovnáme cenu samotavne dodávaných externých zariadení, tak Apple ich spolu predáva za  337 USD, avšak výlučne iba v bielom prevedení.

zdroj: ebay.com

iMac Pro na skvelom unboxing videu

Apple so svojim iMacom Pro si dal na čas a až v decembri minulého roka sa prví zákazníci dočkali. Vybral som však jedno video, ktoré je prehľadné a opisné. Ak si chcete vybrať ten svoj, budete musieť už pri základnom modeli siahnuť do vrecka pre viac ako päť tisíc eur. V zahraničí to nie je až tak neobvyklé, ako v našich končinách. Keď som kupoval iMac, tak už cenovka blížiaca sa k hranici 1 600 EUR sa mi zdala na hrane. Každopádne, narastajúci počet týchto videí iba dokladuje, že sa Apple nesekol a svojim extra drahým strojom si zákazníkov našiel. Bude však zaujímavé, ako sa vyvinú štatistiky predaja, snáď v lete by sme mohli mať prvé čísla.

Rok 2018 v znamení iPhonu X? Dočkáme sa ho?

iPhone X je ešte stále novinka. No pre rok 2018 sa už objavili správy a špekulácie, že by si zaslúžila svoje dvojča. A to hneď v podobe iPhone X Plus. Teda veľký telefón, ktorý v sebe prinesie všetky technológie a najmä gestá a Face ID od minuloročnej novinky. Keďže Apple to celé uvádza ako inšpiráciu a vlastne svoj pohľad na telefóny najbližších desiatich rokov, je iba logická, že sa dočkáme aj v jeho podaní práve technológie, ktorú iPhone X uviedol do života.

iPhone X Plus by mal priniesť displej s uhlopriečkou až 6,4“. Pre porovnanie uvádzame vyššie porovnanie s aktuálnym modelom iPhone X. V zásade by sa po hardvérovej stránke rovnali oba modeli, rozdiel by som si vedel predstaviť na zadnej stene pri fotoaparáte. Uvidíme však až na jeseň, kedy Apple tradične ukazuje svoje telefóny svetu. Aj keď teraz má iPhone X slabšie predaje, ako sa čakalo, myšlienka, že by ich iPhone X Plus zdvihol, môže byť zaujímavá.

Skvelá hra Playdead’s INSIDE, ako typ na tieto voľné dni

Popísať hru, ako je Playdead’s INSIDE nie je zrovna jednoduché. Je podľa mňa dobré si ju vyskúšať, zahrať, pozrieť prostredie a celkový priebeh a dej hry. Je fascinujúca pokiaľ ide o obsah a grafiku, zároveň prináša akciu a nuda pri nej nie je. Dá sa však hrať dlho, čo je dôležité. V základe je zdarma, no na plnú akciu a celý príbeh je nutné siahnuť do vrecka po 7,99 EUR, čo je nákup priamo v hre, ak sa preň rozhodnete. Viac už prezradí video, ktoré verím, vás aj navnadí na stiahnutie.

Ako sa Apple darilo počas Vianoc v porovnaní s konkurenciou

Každý rok sú zaujímavé štatistiky. Tie najmä porovnávajú, ako si Apple vo Vianočnom boji poradil s konkurenciou alebo naopak, ako ona s ním. Teraz sú k dispozícii dáta počas obdobia jedného týždňa, ktorý predchádza Vianociam. Za toto obdobie jasne vidíme, ako sa Apple so svojimi 44% aktivovaných nových zariadení vzdialil od konkurencie. V závese, ako to môžeme vôbec takto definovať, je Samsung a potom dlho nič. Zvyšná konkurencia iba zápasí a nevie sa dostať ani na 10%.

Potom je ešte vcelku dobrá štatistika pre Apple zariadenia, konkrétne iPhony. Je pekne vidieť, že nový iPhone X nie je tak zaujímavý a je ozaj drahý. Zákazníci preto volia iPhone 7 a dokonca iPhone 6 a 6s, na úkor drahej, vlastnej konkurencie. Preto sa aj týmto potvrdilo, že Apple nie je nadšený z predaja svojej novinky, údajne zvažuje pri desiatej edícii jej zlacnenie. Uvidíme.

zdroj: Flurry Analytics