eAutoPortal.sk oslavuje: Vyhrajte BMW i3s na celý víkend

Je tu ďalší týždeň a s ním aj ďalšia úžasná cena v narodeninovej súťaži nášho sesterského webu eAutoPortal.sk. Ak ste to ešte nezachytili, eAutoPortál oslavuje tento mesiac svoje 1. narodeniny. Preto sme sa pri tejto príležitosti rozhodli podeliť sa s vami o túto radostnú udalosť tým, že vám každý týždeň až do konca mesiaca ponúkneme možnosť vyhrať nejakú peknú cenu. Tento týždeň hráme o BMW i3s na celý víkend!

Princíp súťaže je veľmi jednoduchý: stačí vyplniť jednoduchý dotazník a po jeho odoslaní budete automaticky zaradení do žrebovania. Súťaž bude trvať do konca mesiaca, kedy spomedzi všetkých zapojených súťažiacich vyžrebujeme štyroch šťastlivcov, ktorí získajú jednu z výhier. Tí, ktorí už formulár vyplnili v predchádzajúcich týždňoch, nemusia tak robiť znova, pretože sú automaticky zaradení do žrebovania o všetky skvelé ceny, ktoré boli doteraz vyhlásené a do osudia budú zaradení iba jedenkrát.

Hráme o BMW i3s

Každý, kto sa zapojí do našej súťaže, má možnosť vyhrať úžasné BMW i3s na celý víkend. Čo môžete očakávať, keď sa vám pošťastí vyhrať toto štýlové športové elektroautíčko na víkend, sa dočítate aj v tomto článku.

Cenu do súťaže venuje

Podmienky sútaže

  • Organizátor súťaže je portál eAutoPortal.sk v spolupráci s partnermi Hyundai Motor Czech s.r.o., Renault Slovensko, spol. s r. o. a BMW Slovensko
  • Pre zapojenie sa do súťaže je potrebné vyplniť a odoslať dotazník „Narodeninová súťaž eAutoPortal.sk“
  • Súťaž začína v stredu 4.4.2018 a končí v utorok 8.5.2018 o polnoci. Zúčastniť sa môže každý len raz, duplicitné odpovede budú vymazané.
  • Celkovo sú pre vyžrebovaných súťažiacich pripravené ceny:
    • Hyundai IONIQ electric na víkend
    • Renault ZOE na týždeň
    • BMW i3s
    • a ďalšie ceny zverejníme každý týždeň
  • Výhercovia budú vyžrebovaní do 30 dní odo dňa ukončenia sútaže, výhercov oznámime na stránke eAutoPortal.sk.
  • Zapojiť sa do súťaže môže každá fyzická osoba s trvalým pobytom na území Slovenskej republiky s vekom 18 a viac rokov v čase zapojenia sa do súťaže.
  • Súťaže sa nemôžu zúčastniť vlastníci, zamestnanci organizátora a ich blízke osoby (v zmysle §116 OZ), ani iné subjekty spojené s organizáciou tejto súťaže a ich blízke osoby.
  • Na výhru v súťaži nevzniká právny nárok. V zmysle § 845 Obč. zákonníka v platnom znení nemožno výhru vymáhať a to ani prostredníctvom súdu.
  • Výhry zo súťaže sú predmetom dane z príjmov fyzických osôb v zmysle zákona č. 595/2003 Z.z. o dani z príjmov a výhercovia sú povinní pri zdanení výhry postupovať podľa toho zákona. Výhry, ktoré výhercovia obdržia predstavujú výhry pred zdanením. Podľa zákona č 595/2003 Z.z. o dani z príjmov, výhry z reklamnej súťaže alebo žrebovania, ktoré neprevyšujú výšku 350 € zdaneniu nepodliehajú.
  • Organizátor súťaže si vyhradzuje právo rozhodovať o všetkých otázkach týkajúcich sa tejto súťaže podľa vlastného uváženia a vyhradzuje si tiež právo kedykoľvek obmedziť, odložiť, prerušiť, zmeniť alebo zrušiť súťaž a jej pravidlá.
  • Účastník súťaže, ktorý sa do nej zapojí, udeľuje týmto súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov v rozsahu: meno, priezvisko a e-mailová adresa spoločnosti Virtual studio spol. s r.o. a to na účely identifikovania výhercu súťaže a jeho kontaktovania formou e-mailu. Tento súhlas so spracúvaním osobných údajov udeľuje každý účastník súťaže, ktorý sa do nej zapojí na dobu určitú, a to počas trvania súťaže až po jej konečné vyhodnotenie. Každý účastník súťaže, ktorý sa do nej zapojí, ako dotknutá osoba, má právo kedykoľvek počas trvania súťaže tento súhlas odvolať.

Vymenili sme displej na iPhone X v neautorizovanom servise. Čo sa stalo?

Pred nedávnom sme vám priniesli článok o tom, aké riziká nesie so sebou aj taká banálna operácia, akou je výmena batérie. V autorizovanom servise máte istotu, že všetky komponenty v telefóne budú nahradené a batéria umiestnená tak, ako má. V prípade niektorých smartfónov je dokonca výmena batérie v autorizovanom servise celkovo lacnejšia. Aká je ale situácia pri takej náročnej úlohe, akou je výmena displeja? To sme si vyskúšali na vlastnej koži.

Náš tip
Huawei P9 a VIP servis: Reklamácia a oprava rozbitého displeja v praxi | VIDEO

Výmena displeja v neautorizovanom servise s pochybným výsledkom

Náš redakčný iPhone X utrpel na displeji nepekné „poranenia“, a tak sme sa rozhodli, že nájdeme na internete najlacnejšiu ponuku jedného zo známych servisov smartfónov a necháme si displej vymeniť. V servise nám opravu spravili na počkanie a telefón vyzeral ako nový. Prvé skúšanie a používanie telefónu neodhalilo ani len najmenšie známky neprirodzeného správania. Tie sa prejavili až po niekoľkých hodinách, kedy sme spozorovali zvláštne správanie jasu na displeji. Nepripisovali sme však tomu žiadnu dôležitosť, no keď sa problémy nestrácali, rozhodli sme sa, že telefón podrobíme profesionálnej prehliadke.

Diagnostika v autorizovanom servisnom centre

Zaniesli sme ho do autorizovaného servisného strediska SWISS Service. Tu bol telefón pripojený k profesionálnej diagnostike od Apple, ktorá odhalila príčinu našich problémov. Na telefóne totiž nefungoval Ambient Light senzor, ktorý je zodpovedný za automatické prispôsobovanie jasu displeja. Rozhodli sme sa preto, že necháme telefón rozobrať a pozrieme sa na to, čo je vo vnútri.

Vstupná diagnostika v autorizovanom servise odhalila nefungujúci Ambient Light senzor.

Už pri rozoberaní telefónu nám technik oznámil, že adhezívum spájajúce dva kusy konštrukcie telefónu nebolo nanesené v dostatočnej vrstve a je možné, že by telefón neobstál v takých podmienkach, aké garantuje výrobca s certifikáciou odolnosti IP68. Samozrejme, je to niečo, čo pri bežnej práci s telefónom nezbadáte a nedostatky sa ukážu až vtedy, keď už je neskoro.

Vľavo – vrátený displej po oprave v neautorizovanom servise; Vpravo – nová jednotka pred aplikovaním v autorizovanom servise.

Ďalším badateľným problémom, ktorý sme si pred tým nevšimli bolo, že neautorizovaný servis použil niektoré komponenty zo starého displeja. Na fotke môžete vidieť samotný telefón, vedľa neho pôvodný displej, ktorý nám vrátil servis a vedľa neho čisto nový kus z autorizovaného servisu. Ako môžete vidieť, na vrátenom kuse chýbajú súčiastky, ktoré by tam byť mali. Aj tento fakt sa mohol podpísať pod nefungujúci Ambient Light senzor.

Náš tip
Samsung Galaxy S8 a S8+ prídu s prémiovým servisom

Profesionálna výmena a obnovená záruka

Ďalším veľkým rozdielom je spôsob, akým je displej menený. Po zapojení nového displeja je celá konštrukcia telefónu znovu spojená prostredníctvom špeciálnych nástrojov, ktoré na telefón vyvíjajú presne stanovený tlak v presne stanovenom čase, čím je dosiahnuté optimálne spojenie dvoch kusov konštrukcie. Takéto zariadenie majú k dispozícii iba autorizované servisné strediská, ktoré ho získajú priamo od výrobcu zariadenia.

Poslednou kontrolou, ktorou telefón prejde iba v autorizovanom servise, je poinštalačná diagnostika. Tá trvá približne 20-25 minút a znovu prebieha v špeciálnom prístroji, ktorým disponuje iba autorizovaný servis. Tento prístroj simuluje používanie telefónu, stláča rôzne body na displeji a sleduje odozvu, vykonáva všetky možné druhy vstupov a kontroluje, či je odpoveď telefónu taká, aká má byť. Tento detailný proces je pritom sprístupňovaný zo strany výrobcu, ktorý tak získa prehľad o tom, že telefón prešiel opravou v autorizovanom servise, vďaka čomu tiež zariadenie nepríde o záruku od výrobcu. Telefón v stave, v akom sme ho do servisu doniesli, by však na záruku nárok nemal.

Porovnateľná cena, neporovnateľne vyššia kvalita

Na priloženom screenshote si môžete pozrieť diagnostiku zariadenia po tom, ako bol displej vymenený v autorizovanom servise SWISS Service. Žiadna chyba v Ambient Senzore už nie je a môžeme potvrdiť, že prispôsobovanie jasu znovu funguje bez problémov. Len pre poriadok, dva otázniky vo vstupnej aj výstupnej diagnostike pri položkách Service a Software upozorňujú na softvérové nedostatky – telefón nemal nastavené pravidelné zálohovanie a nebol aktualizovaný na najnovšiu verziu systému. Po hardvérovej stránke bol však mobil ako nový.

Výstupná diagnostika po výmene displeja na iPhone X v autorizovanom servise.

A koľko sme za to zaplatili? V neautorizovanom servise nás oprava vyšla na približne 400 EUR s tým, že sme požadovali vrátenie pôvodného displeja. Bez tejto podmienky by bola cena o stovku nižšia, no ako sami vidíte, aj tak nám nebol displej vrátený v pôvodnom formáte a niektoré jeho súčiastky boli použité pre napojenie nového displeja.

V autorizovanom servise bola cena opravy 356,40 EUR s tým, že už sme nepožadovali vrátanie pôvodného displeja. Pri rovnakom úkone to tak znamená približne o 50 EUR vyššiu cenu. Oplatí sa zaplatiť viac? Podľa nás určite áno. Nielenže teraz telefón funguje bez akýchkoľvek problémov, ale máme aj istotu, že je po hardvérovej stránke v bezchybnom stave a tiež máme nárok na záručnú opravu v prípade ďalšieho problému.

Prečo si nechať vymeniť batériu v iPhone 6 iba v autorizovanom servise?

Nie je to tak dávno, čo sa mnohí používatelia osočovali na výrobcov za používanie vstavaných batérií v smartfónoch. Ešte donedávna stačilo, aby sme odobrali zadný kryt a v prípade potreby vymenili batériu za novú. Dnes už takmer žiaden výrobca neprodukuje smartfóny s inou než vstavanou batériou, a tak keď ju potrebujeme vymeniť kvôli opotrebeniu, musíme navštíviť servis. Je ale veľmi dôležité, do akého servisu pôjdete, pretože to môže byť rozhodujúce pre ďalšiu funkčnosť zariadenia.

Šetrenie sa nemusí vyplatiť

Určite mnohí z vás poznajú rôzne autorizované a neautorizované servisy, ktoré ponúkajú zdanlivo rovnaké služby. Prinesiete váš telefón, v servise vám vymenia batériu a vy máte zas zariadenie ako nové. Bežný používateľ často nemá ani poňatia o tom, čo sa s jeho zariadením počas opravy dialo a ako sa k nemu v servise správali. Aj preto je ťažké vidieť iné ako cenové rozdiely, ktoré sú niekedy veľmi veľké, inokedy vzhľadom na úroveň ponúkaných služieb zanedbateľné.

Môže sa tiež zdať, že výmena batérie je banálna záležitosť. Bežné rozobratie zariadenia a nahradenie starej batérie novou. Hotovo. Pri súčasnej komplikovanej konštrukcii smartfónov to tak vôbec nemusí byť. Akýkoľvek neodborný zásah do smartfónu môže mať vážne následky, o ktorých ani nemusíte tušiť.

Ako zistíte, či vlastne potrebujete batériu vymeniť?

Všetko začína ešte skôr ako vám v servise rozoberú smartfón. Ako vlastne viete, že potrebujete batériu meniť? Sledujete si počet nabíjacích cyklov s údajom o životnosti od výrobcu? Alebo sa vám to iba v poslednej dobe „zdá“ a usudzujete, že po roku aktívneho používania musí byť batéria opotrebená. Nebude to náhodou iba nejaká zle optimalizovaná aplikácia, ktorú ste si nedávno nainštalovali a ktorá potajomky vycuciava energiu z vašej batérie, aj keď s aplikáciou aktívne nepracujete?

V prípade väčšiny neautorizovaných servisov si na tieto otázky musíte odpovedať sami. V autorizovanom servise však majú pracovníci k dispozícii diagnostické prístroje, ktoré zodpovedia všetky tieto otázky. My sme si to vyskúšali v centre SWISS service, kde sme mohli sledovať diagnostiku iPhone 6s s naozaj používanou batériou.

Na prvom screenshote vidíte výsledok diagnostiky po tom, čo bolo zariadenie odovzdané do servisu. Diagnostika jasne dokumentuje, že batéria je spotrebovaná a potrebuje výmenu. Takúto diagnostiku však dokáže spraviť iba autorizovaný servis. Na druhom screenshote potom vidíte rozdiel po výmene batérie a pozitívny výsledok diagnostiky.

Čo sa s vaším smartfónom v servise deje?

Možno si poviete, že to vás ani nemusí zaujímať. Opak je však pravdou. Hoci výmena batérie znie ako banálna záležitosť, v súčasnosti si vyžaduje veľmi precízny postup. Aby sa totiž pracovník v servise mohol dostať k batérii potrebuje rozobrať celé zariadenie a dať ho do pôvodného stavu vyžaduje odborné príslušenstvo, ktoré v neautorizovanom servise nenájdete.

V prípade nových iPhonov je rozdiel v oprave v autorizovanom servisnom centre a bežnom servise obrovský. Autorizovaný servis vám totiž zaručuje, že vaše zariadenie bude po oprave plne funkčné. To znamená, že bude správne nanesené adhezívum po okrajoch konštrukcie, ktorá zabezpečuje odolnosť voči vode. Keďže nad týmto procesom nemáte dohľad, nemôžete vedieť, ako sa to v neautorizovanom servise podarilo a či je vaše zariadenie tak odolné, ako keď ste si ho kúpili.

V tomto konkrétnom prípade nových iPhonov je podobný krok aplikovaný aj na samotnú batériu, ktorá je špeciálnym tesnením prilepená ku konštrukcii zariadenia. Robí sa to ale pomocou nástrojov, ktoré aplikujú výrobcom presne stanovený tlak počas presne stanovenej doby, čím zaistia, že batéria ostane na jednom mieste a nebude sa v zariadení posúvať. Takéto príslušenstvo má k dispozícii znovu iba autorizovaný servis.

Prečo dať prednosť autorizovanému servisu?

Hoci výhody autorizovaného servisu sme si ukázali na prípade iPhonov od Apple, podobné praktiky platia aj pri zariadeniach iných výrobcov. Certifikovaný servis bude mať vždy veľkú výhodu v tom, že má pokyny priamo od výrobcu a aj originálne diely spolu s nástrojmi na diagnostiku, vďaka ktorým je možné zariadenie vrátiť do stavu, v akom ste si ho kúpili.

V inom servise možno viete ušetriť, no treba si položiť otázku, či to stojí za to. Okrem spomínaného narušenia odolnosti voči vode môže vzniknúť celý rad problémov, ktoré odhalí iba profesionálna diagnostika. Okrem toho, v tomto konkrétnom prípade opravy iPhone od Apple zohráva úlohu aj aktuálna globálna akcia na výmenu batérie, vďaka ktorej môžete v autorizovanom servisnom centre vymeniť batériu v iPhone za 30 EUR, pričom v neautorizovaných servisoch môžete za tú istú opravu zaplatiť aj niekoľkonásobne viac. Podobná situácia môže nastať aj pri väčších opravách, akými je napríklad výmena displeja, čomu sa ale budeme venovať v samostatnom článku.

Ako získať od Apple informácie, ktoré o nás uchováva

Apple o niektorých našich aktivitách uchováva dáta. Tie sú pre nás, ako dotknuté osoby prístupné, stačí požiadať Apple o ich získanie. Každý tak môže vidieť, čo všetko uviazlo v sieti Apple serverov. Vcelku zaujímavo vyznieva správa priamo z Apple, že komunikácia cez iMessage a FaceTime sú robená cez systém end-to-end a sú šifrované tak, že ani samotný Apple ich nevie dešifrovať. Ak máte teda záujem zistiť, čo všetko o Vás Apple uchoval, stačí poslať žiadosť.

zdroj: apple

Spotify predstavil model pre neplatiacich zákazníkov

Platiaci zákazníci majú možnosť, aby si prepínali medzi konkrétnymi pesničkami a tiež si ich môžu náhodne prehrávať. Ak máte Premium účet, je táto funkciu jeho základnou súčasťou. Spoločnosť Spotify sa však rozhodla, že niektoré platené funkcie sprístupní aj pre zákazníkov, ktorí Premium účet nemajú. A to v praxi bude znamenať, že aj prepínanie medzi pesničkami a ich prehrávanie si vychutná každý. Aj keď bude to mať určité obmedzenia, najmä to, že tieto pesničky musia byť súčasťou tradičných playlistov (napr. Discover Weekly, Release Radar, etc.). Vo výsledku tak pôjde asi o 750 pesničiek. Zmeny ohlásila spoločnosť včera večer, tak už si ich môže každý vyskúšať cez aplikáciu Spotify.

zdroj: 9to5mac.com

Microsoft Translator pre iOS aj v off-line režime

Známy prekladač Microsoft Translator pracuje cez web rozhranie a na tomto mieste ho väčšina záujemcov aj používa. Existuje však tiež iOS verzia, ktorá navyše prináša off-line mód, teda režim, v ktorom nie sme odkázaní na používanie dát. Aplikácia je už dostupná v App Store, samozrejme zdarma, tak môže obohatiť aj vašu zbierku.

zdroj: Apple

Apple vypustil do sveta nový iOS 11.3.1

Oprava displeja na iPhone 8 s použitím neoriginálneho panelu sa stretla s reakciu, kedy systém iOS 11.3 odmietol prijať nový prvok ovládania a tak majiteľom ostali nefunkčné zariadenia. Servisov na výmenu displejov sú tisíce a používajú rôzne náhradné diely. Aby Apple situáciu vyriešil, pripravil drobnú aktualizáciu s označením iOS 11.3.1, ktorá tento problém rieši a umožňuje inštaláciu aj neoriginálneho panelu displeja.  Zároveň však Apple jasne upozorňuje, že aplikáciou displeja, ktorý nepochádza od samotného výrobcu alebo nie je ním schváleným náhradným dielom sa môžu zhoršiť ovládacie vlastnosti a teda aj samotné používanie iPhonu. Aktualizáciu už môžete sťahovať.

zdroj: Apple

Ako využívať Apple Pencil na plný výkon? Apple ukázal videami viacero tipov

Apple ukazuje, ako veľmi je Apple Pencil previazaný s jeho aplikáciami. Využívanie všetkých prvkov ovládania a funkcií niekedy užívateľ neobjaví a preto Apple prináša svoje edukačné videá, aby všetky možnosti odhalil. Máme tak tip pre Poznámky, Fotky alebo napríklad pre Keynote.

Zdroj: Apple

Applom doporučené aplikácie sa sťahujú najviac

Keď Apple uviedol v iOS 11 sekciu doporučených aplikácií, nie celkom bolo jasné, čo sa tým má dosiahnuť. Ale v zásade to nie je zložité pochopiť, pretože osobne som vždy zápasil s tým, čo nové na iOS vyskúšať, aké aplikácie sú dobré a zaujímavé. Iste, je množstvo recenzií a stránok, ktoré sa tejto téme venujú. Keď však samotný Apple zaviedol sekciu doporučených aplikácií, ich developerom priniesol nárast sťahovania až o 800%. Apple takto každý deň upozorní na dvojicu, ktorá podľa neho vyžaduje pozornosť a tým je o úspech danej aplikácie postarané. Americká spoločnosť Sensor Tower uverejnila štatistiku, podľa ktorej je aplikácia dňa jednoznačne najviac sťahovanou. Čiže recept na rýchly úspech v App Store? Odpoveď je, získať pozornosť od Apple.

zdroj: Sensor Tower

Apple sa chváli na videu portrétovým fotením na iPhone

Apple uverejnil ďalšiu reklamu. Tentokrát si dal záležať na tom, aby aj nerozhodnutí zákazníci vedeli, že jedine iPhone má skvelý režim na portrétové snímky s podsvietením. Aj keď je reklama krátka, jej posolstvo je jasné, iPhone dokáže fotografiu skvele upraviť, zatiaľ čo bežný smartfón nie. A tak sa jeden z obrazov hnevá na druhý. Samozrejme, funkcia je dostupná iba pre nové modely, iPhone 8, 8 Plus a iPhone X. Na iPhone 7 sa jej zákazníci s aktualizáciou nedočkali.

zdroj: apple

Apple Mapy sa aktualizujú o nové funkcie

Konkurencia je samozrejme vysoká. Apple Mapy, podľa mňa používa skutočne necelé jedno percento iOS majiteľov. Ja však medzi nich patrím a v podstate som na ne prišiel tým, aby som dal zmysel pre Apple CarPlay. Bez jailbreaku totiž jediná navigácia pre spojenie iPhonu a systému v aute je práve Apple Maps. Teraz sa rozširuje rozoznávanie jazdných pruhov a navigovanie podľa nich. Teda Apple Maps Vám ukáže, v ktorom z viacerých pruhov sa máte držať, aby ste správne odbočili alebo sa zaradili. Slovensko síce medzi krajinami nie je zatiaľ, avšak je tam Maďarsko alebo Česko, preto dúfam, že sa aj my k zoznamu čoskoro zaradíme. Je to funkcia, ktorú konkurencia bežne ponúka.

zdroj: apple

Nové systémy od Apple, iOS 11.2 a macOS 10.14 sa už objavili v štatistikách

Apple bude mať na jeseň, ako tradične každý rok, predstavenie svojich mobilných a tiež stolových operačných systémov. Nie je však možné vydať nové verzie bez predchádzajúceho overenia ich vlastností a funkcií na reálnych zariadeniach. Na testovanie Apple používa vlastné tímy a tiež vybraných jedincov, ktorí sa na vývoji týmto spôsobom podieľajú. Štatistiky, ktoré sú k dispozícii odhaľujú, že sa tak deje práve teraz, pretože tieto nové a ešte nevydané operačné systémy už navštevujú web stránky a nechávajú po sebe záznamy.

zdroj: 9to5mac.com