MojiPhone

Pohodlne spravovať svoje financie môžu už aj používatelia iPadov. Umožní im to aplikácia ČSOB SmartBanking, ktorú dnes ČSOB sprístupnila pre zariadenia považované za nástupcov prenosných počítačov. Iba niekoľkými dotykmi tak klienti budú môcť cez svoj tablet uhradiť účet za telefón, skontrolovať si zostatok na účte či nájsť cestu k najbližšiemu bankomatu. 

 Sprístupnenie aplikácie ČSOB SmartBanking pre iPad nadviazalo na jej úspešné uvedenie pre smartfóny s operačným systémom Android i iPhone z decembra minulého roka. Do dnešného dňa si aplikáciu do svojich smartfónov stiahlo takmer 13 000 užívateľov. Od začiatku tohto roka sa prostredníctvom funkcie zadávania platieb zrealizovalo takmer 5 000 transakcií v objeme 1,2 mil. €. „Počet uskutočnených transakcií, ako aj objem prevedených finančných prostriedkov dokazujú, že platobné príkazy zadávané v pobočke či cez internet banking budú s rozvíjajúcimi sa technológiami postupne nahrádzané inovatívnejšími spôsobmi. Patria medzi ne aj mobilné aplikácie. Banky ich optimalizujú  pre rôzne technologické výdobytky s cieľom uľahčiť klientom komunikáciu a vybavovanie každodenných záležitostí so svojou bankou,“ povedal Miroslav Strapoň, riaditeľ Divízie elektronických distribučných kanálov ČSOB.

Aplikácia ČSOB SmartBanking umožňuje klientom zistiť zostatok na svojom účte, prehliadať si realizované transakcie, ako aj zadávať platobný príkaz (po prihlásení sa do časti pre klientov ČSOB). Vďaka ďalším funkciám si klienti môžu niekoľkými dotykmi vyhľadať najbližší bankomat či pobočku ČSOB (príp. sa k nej nechať priamo navigovať), prepočítať aktuálny kurz zahraničných mien, zistiť dôležité telefónne čísla do svojej banky (napr. v prípade straty platobnej karty a potreby jej zablokovania) či vyrátať si parametre finančných produktov ČSOB.

Pre aktivovanie zabezpečenej časti je potrebné zadať vaše identifikačné číslo IPPID – 8 miestny číselný údaj a PIN (rovnaké ako pre Internet Banking). Následne vám banka na už dohodnuté mobilné číslo pre Internet banking, zašle aktivačný kľúč formou SMS správy. Do aplikácie ho zadávate iba pri prvej aktivácii. Na ďalšie prihlásenie do zabezpečenej časti je potrebný už iba váš PIN.

V prípade 3-krát chybne zadaného PIN sa aktívne služby elektronického bankovníctva zablokujú. Pri zablokovaní služby SmartBanking sa zablokuje aj služba Internet Banking. Odblokovanie je možné iba v pobočke ČSOB.

24. februára 2012
Fotománia

+