MojiPhone

Dočkali sme sa! Vynikajúca hra, návrat kráľa, či retro  v novom kabáte. Super Mario Run si získal mnoho fanúšikov ešte predtým, než oficiálne vyšiel. A dnes je ten deň, na ktorý sme čakali. Super Mario Run je dostupný na AppStore. Nezaváhali sme, a hru sme pre vás ihneď po jej vydaní zrecenzovali. A i keď sme si museli nechať chvíľu čas na zosumarizovanie myšlienok, recenziu sme vám priniesli čo najskôr.

Grafické spracovanie

Je to klasika, ale aj nie. Na prvý pohľad vidno, že sa jedná o Super Mario. Je však pravdou, že grafické spracovanie hry prešlo určitými zmenami. Čo je aj pochopiteľné, veď je o niekoľko desiatok rokov modernejšia. Hra prechádza do zaujímavého semi-3D prostredia, ktoré nám ale v určitých lokáciách prišlo nie dobre farebne doriešené. Niekde by bolo možno dobré kontrastu pridať, niekde však určite ubrať. Pozadia, ale aj samotné postavy a aspekty v hre sú graficky spracované pekne. Aj na veľkom displeji pôsobia ostro.

A čo zvuk ?

Zvuku nie je moc čo vytknúť. Ale ani extra prechváliť. Hudba, ktorá vás sprevádza hrou je príjemná, no občas vám môže prísť otravná. Ostatné zvuky sú kvalitou dobré, a je vidieť že na hre sa podieľal kvalitný tím. Hru sme skúsili ako s reproduktorom na iPhone, tak aj na slúchadlách. Obe varianty boli veľmi dobré, a nemáme sa na čo sťažovať. Po asi pol hodine hrania sme však hudbu vypli.

Hrateľnosť

Áno! Na toto ste čakali. Super Mario Run je … Super. A vlastne aj Mario. Svojmu predchodcovi neostal nič, ale naozaj nič dlžný. Tým že už od začiatku máte navodenú atmosféru retro Maria, má hra vlastne už z polovice vyhrané. Hra ponúka tri herné módy, avšak pozor! Bez internetu si nezahráte ani jeden. Mód World Tour je asi najzaujímavejší. Musíte v ňom prejsť 6 svetov, a čaká na vás mnoho rôznych prekážok. Bohužiaľ, nie je to zadarmo, a za to aby ste odomkli všetkých 6 svetov si budete musieť zaplatiť.

Toad Rally mód je naopak sociálnou verziou. Tu môžete bojovať proti súperom z celého sveta, vylepšovať si tak svoje schopnosti, a postupne sa prepracuvávať v rebríčkoch na vrchol. Avšak ani tu neostaneme pri free verzií, na súťaženie potrebujete Rally Tickets. a tie sú samozrejme opäť za poplatok.

Hra je však sama o sebe ponúkaná zdarma, a ponúkne síce krátky, ale veľmi zábavný obsah. Ak však budete chcieť okúsiť celé čaro Super Mario Run (a je čo skúšať), budete si musieť zaplatiť. My si však myslíme že sa to oplatí. Super Mario je klasika, a výborná.

‎Super Mario Run
‎Super Mario Run
Developer: Nintendo Co., Ltd.