WWDC 2017 sa bude konať 5.-9. Júna. Predstaví budúcnosť iOS, aj Mac-u

Worldwide Developers Conference 2017, veľká udalosť pre všetkých fanúšikov Apple, ale aj technologických nadšencov, sa bude konať od 5. – 7.júna 2017. Okrem iného by mali byť hlavnými ťahákmi tohto eventu novinky ohľadom iOS, Mac-ov, ale zrejme aj watchOS, či tvOS.

Jednou zo zmien, ktorá prišla oproti predchádzajúcim WWDC, je napríklad aj zmena miesta konania. WWDC 17 sa bude konať v San Jose, pričom z posledných niekoľko rokov sme zvyknutí na to, že sa Worldwide Developers Conference konajú v San Franciscu. Nehľadajme v tom však nič špeciálneho. Budova v San Franciscu, v ktorej sa bežne WWDC koná, je v rekonštrukcií. Naviac, pamätníci zrejme vedia, že Apple WWDC do roku 2002 hostil práve v San Jose. Vracia sa teda do „domova“ WWDC.

wwdc17

Čo sa týka vstupeniek, Apple sa rozhodol ísť opäť formou lotérie, keďže pri bežnom predaji sa vstupenky vypredali do dvoch minút od začiatku predaja. Oficiálny predaj sa začne 27.marca, a ak by ste mali záujem sa prísť na WWDC 17 pozrieť, pripraviť si musíte 1599 USD za vstup na konferenciu.

Tak ako aj predošlé WWDC eventy, aj tento budete môcť sledovať na oficiálnej stránke Apple, prípadne cez WWDC aplikáciu na svojich iOS zariadeniach. S podporou pre ostatné platformy nerátame, vieme však, že všetky WWDC sú bežne dostupné v live streamoch aj pre bežných užívateľov. Na WWDC 17 sa teda už teraz veľmi tešíme.

Zdroj: theverge.com

NÁVOD | Ako si nastaviť plánované odoslanie SMS bez Jailbreaku

Ak sa vám niekedy stalo, že ste potrebovali odoslať SMS, naplánovať Facebook status, Tweet, či napríklad email na určitú hodinu, a nakoniec ste na to zabudli vedzte, že pre vás máme riešenie. A nepotrebujete ani zasahovať do svojho zariadenia, teda mať jailbreak. Všetko za vás zariadi aplikácia.

Jej názov je Delayd, a funkcia je prostá, no mimoriadne účinná. Aplikácia vám dovolí naplánovať odoslanie SMS v presne stanovený deň a čas. Teda, čas tak úplne presne nie, pretože si môžete nastaviť 15-minútové intervaly v konkrétnej hodine. Potom stačí len vybrať kontakt, samotnú správu, a nastaviť plánované odoslanie. V čase, kedy má byť správa odoslaná, ju aplikácia pošle, a príjemcovi príde presne v čase, kedy ste ju nastavili.

scheduled-sms-1

Ako sme už spomínali, okrem SMS ponúka aplikácia aj plánovanie Facebook statusov, Tweetov, či napríklad emailov. A aj keď napríklad Facebook v sebe túto funkciu má, naplánovanie dôležitého emailu, ktorý nesmiete zabudnúť odoslať, je veľmi dobrá vlastnosť tejto aplikácie. Naviac je možné nastaviť aj opakovanie, a to v dennom, týždennom, mesačnom, či ročnom rozpätí. Chcete všetkým na Nový rok popriať to najlepšie, ale neviete či „vydržíte“? Použite Delayd, a máte problém vyriešený.

scheduled-sms-2

Delayd je ponúkaná zdarma, čo je jej obrovská výhoda. Máte tak možnosť naplánovať väčšinu sociálnych správ dopredu, a síce iba s 15-minútovým obmedzením v stanovení času.

The app was not found in the store. 🙁

Zdroj: remondpie.com

PRIESKUM: Pozrite sa, ako Slováci používajú internet banking a mobilné aplikácie

Hoci Slovensko všetci západní susedia považujú za veľmi konzervatívnu krajinu, v niečom máme oproti týmto štátom výhodu – Slováci sa aktívne zaujímajú o technológie a v niektorých oblastiach dokonca držia aj niekoľko rekordov. Slovensko napríklad patrí medzi krajiny, ktoré sa najrýchlejšie adaptovali na bezkontaktné platby a dnes ich používame naozaj v enormnom množstve a viac ako susedné krajiny. A rýchlo sme si zvykli aj na mobilné bankovníctvo a internet banking, ktoré dnes ponúka takmer každá banka.

Bankové aplikácie sa tešia veľkej obľube

Oslovili sme všetky banky, žial nie každá banka bola ochotná zdieľať informácie. Odpovede prichádzali aj v rôznych fodobách a tak sa niekedy ťažšie vyčísľuje napríklad priemerný obrat používateľov cez mobilné aplikácie alebo internet banking. Z výsledkov prieskumu ale môžeme povedať, že najväčší peňažný objem cez internet banking majú klienti Slovenskej sporiteľne, pričom najviac peňazí ľudia posielajú a prijímajú takisto cez mobilnú aplikáciu Slovenskej sporiteľne.

smart-banka-2016-titulka

Internet banking v pomere k celkovému počtu klientov najčastejšie používajú klienti mBank-u, čo je logické, nakoľko ide o online banku, ktorá má na Slovensku len niekoľko kamenných pobočiek. Slováci na prevody a správu svojich účtov najčastejšie používajú mobilné aplikácie Tatra banka a ČSOB, čo potvrdzujú aj údaje z ankety Smart Banka 2015 a najlepšie hodnotenia týchto bankových aplikácií v Obchode Play. Najviac inštalácií mobilnej aplikácie hlási Fio banka (údaj je pre SR aj ČR dokopy), zatiaľ čo najviac aktívnych používateľov má Tatra banka, ktorá možno počtom stiahnutí predbehla aj Fio banku, no tento údaj nám neposkytla.

Z dostupných dát možno povedať, že:

  • priemerný mesačný obrat Slováka cez internet banking je 2 253 EUR,
  • priemerný mesačný obrat Slováka cez mobilnú aplikáciu banky je 365,50 EUR,
  • približne 60% klientov slovenských bánk využíva každý mesiac internet banking,
  • približne každý piaty klient slovenských bánk (konkrétne 19,6% klientov) využíva každý mesiac mobilnú bankovú aplikáciu,
  • Slováci si nainštalovali minimálne 1 326 442-krát bankovú aplikáciu do svojho smartfónu,
  • 25 809 Slovákov ohodnotilo svoju bankovú aplikáciu, aby prispelo k jej ďalšiemu rozvoju,
  • priemerné hodnotenie slovenských bankových aplikácií je 4,0 z 5 hviezdičiek, čo dokazuje, že klienti sú so svojimi bankovými aplikáciami nadmieru spokojní.

Celkovo sa na výsledky tejto ankety treba pozerať s nadhľadom a treba si uvedomiť, že údaje zahŕňajú transakcie rezidentných aj biznisových zákazníkov, čo môže značne skresľovať najmä objem peňažných transakcií na zákazníka. Zo získaných údajov si ale môžete urobiť pekný prehľad o tom, ktorá slovenská banka ponúka funkčné a naozaj používané riešenie internet bankingu a mobilnej aplikácie.

Vzťah Slovákov k používaniu internet bankingu a mobilných aplikácií

My sme medzi slovenskými bankami urobili malý prieskum a zisťovali sme, ako Slováci používajú internet banking a mobilné aplikácie bánk. Zaujímal nás priemerný mesačný obrat cez internet banking a mobilné aplikácie, frekvenciu používania a počet inštalácií bankových aplikácií. Niektoré dáta sú naozaj zaujímavé.

Smart Banka 2016: Hlasujte za najlepšiu bankovú aplikáciu

Pokiaľ chcete, aby sa zmenil internet banking a mobilná aplikácia vašej banky k lepšiemu, tak hlasujte v ankete SmartBanka.sk a zapojte sa tak do žrebovania o úplne nový smartfón Huawei Mate 9! Stačí, aby ste nám venovali 5 minút vášho času a odpovedali na niekoľko jednoduchých otázok, ktoré neskôr bankám poslúžia na ďalšie vylepšenia a zmeny vo svojich systémoch. Okrem smartfónu Huawei Mate 9 je hlasujúci automaticky zapojený aj do žrebovania o ďalšie hodnotné ceny – menovite licenciu ESET Family Security Pack a 3 licencie ESET Mobile Security.

V tomto sa prevážajú prototypy nového iPhonu

Premýšľali ste niekedy o tom, akú cestu musia Apple zariadenia prekonať, a koľko krát, kým sa dostane ich finálna podoba do našich rúk? Vývoj zariadení, hlavne pokiaľ ich výrobný proces prebieha v úplne inej krajine, musí byť istým spôsobom schvaľovaný aj v krajine, kde samotná spoločnosť pôsobí. Rovnaký proces a princíp funguje aj v prípade Apple.

Zariadenia sa fyzicky vyrábajú v Číne, avšak ich schvaľovanie prebieha v USA. A samozrejme, tieto zariadenia sa z Číny do USA musia nejako dostať. A aby bolo jasné, že sa jedná o prototypy a zariadenia nie sú predajné, musia byť aj patrične označené. Samozrejme, nikto ich však nemôže vidieť, a preto napríklad pre iPhony zvolil Apple veľmi „príťažlivý“ obal, do ktorého sa nové prototypy pred cestou balia, a v ktorých putujú naprieč takmer celým svetom.

Obal, v ktorom putujú protoypy iPhonov (zdroj: redmondpie.com)
Obal, v ktorom putujú protoypy iPhonov (zdroj: redmondpie.com)

Obal má z bezpečnostných dôvodov niekoľko protokolov, ktoré prechádzajú jednotlivými krajinami. Pri každom sa kontroluje to, či napríklad nebola poškodená bezpečnostná žltá páska, ktorá garantuj, že sa do zariadenia nikto nepovolaný nepozeral. Mimo toho obal obsahuje aj výsledky testov všetkých komponentov, ktoré sa v obale nachádzajú.

Špeciálny obal a sprievodné papiere (zdroj: redmondpie.com)
Špeciálny obal a sprievodné papiere (zdroj: redmondpie.com)

Každý prototyp má pritom na sebe špeciálny QR kód, vďaka ktorému ho môže Apple odsledovať. Ako však sami vieme, väčšina Apple zariadení sa dostane na oči verejnosti v ich „prototyp“ verzií tak či tak, ale samozrejme, robiť všetko preto, aby sa na svetlo sveta nedostali, je pre Apple povinnosťou.

Zdroj: redmondpie.com

TEST | ADATA AI920 – USB pre iPhone aj iPad

USB je niečo, čo je denno dennou súčasťou našich životov, a používame ho na transfer snáď všetkého možného z jedného zariadenia na druhé. Príchodom lightning káblov sa situácia trošku zkomplikovala hlavne pre majiteľov zariadení iPhone, a iPad, ktorí chceli výhody USB využívať.

My sme si na test zobrali najnovší USB kľúč spoločnosti ADATA, model AI920, ktorý v sebe spája nie len štandardné USB, ale aj USB s lightning konektorom, vďaka ktorému sa postará o možnosť transferu súborov medzi iPhonom, iPadom, aj štandardným PC, či zariadeniami s lightning konektorom.

IMG_4044

ADATA AI920 prichádza na trh v celkovo dvoch farebných prevedeniach, a to zlatom, a ružovo zlatom, a celkovo v troch kapacitných variáciách. Najnižšiu 32 GB verziu dopĺňa 64 GB, a 128 GB verzia. My sme testovali zlatú, 32 GB variantu.

Kľúč patrí do kategórie menších zariadení, vďaka čomu je aj mimoriadne ľahký. Váži iba 3.6 gramov, čo znamená že napríklad ani na kľúčoch vám zavadzať nebude. Ku každému USB zariadeniu naviac dostanete náramok, vďaka ktorému si ho môžete kdekoľvek pripnúť a nosiť so sebou. Bezpečnosť zabezpečuje silná kryptografia, no odolný je aj zvonka. Odolá totiž prachu, aj vode.

IMG_4042

Výbavou USB kľúča je štandardný USB 3.1 konektor, ktorý zabezpečí rýchly transfer na zariadeniach s USB pripojením, a rovnako tak Lightning konektor, ktorý vďaka relatívne dlhému predĺženiu zapojíte aj do zariadení s robustnejšími obalmi. Vytiahnutie Lightning konektora funguje na princípe záklapky, ktorú je potrebné vytiahnuť. Samo o sebe však funguje mechanizmus dobre, nejde ťažko, ale ani mimoriadne ľahko, takže sa nemusíte báť, že sa napríklad vo vačku konektor vytiahne.

USB sme testovali pri prenose ako na iPhone, tak aj na iPade, a počítači s operačným systémom Windows 10. Technológia je pre iOS zariadenia jednoduchá. Po pripojení zariadenia vás vyzve na inštaláciu aplikácie i-Memory, ktorá funguje ako komunikátor medzi iOS zariadením a USB kľúčom. Po inštalácií sa zobrazia dve úložiská, jedno zariadenia, a jedno USB. Následne môžete vyberať z viacerých možností, ako transferovať obsah. Buď vyberiete špeciálne hudbu, video, či napríklad obrázky, alebo cez File Manager presuniete ľubovoľné súbory. Po ich označení sa začne transfer, ktorý vyvoláte ponukou zdieľania.

AI920-gd-lanyard-128GB

Transfer je rýchly, z iPhonu sa nám aj väčšie súbory načítali relatívne rýchlo. Na počítači však bola táto rýchlosť neporovnateľne väčšia. Prenos súborov cez Lightning konektor má totiž maximálnu rýchlosť 30 MB/s, kdežto USB 3.1 ponúka maximum 150 MB/s. Okrem transferu ponúka aj technológie Apple, ako napríklad priame fotenie Live Photos na USB, prípadne priame nahrávanie videa do USB až do 4K.

Nám USB kľúč poslúžil veľmi dobre. Využijete ho pokiaľ potrebujete rýchlo preniesť údaje z iPhonu, či iPadu do iného lightning zariadenia, prípadne do štandardného počítača, ale aj pokiaľ nemáte prístup napríklad ku cloudovému riešeniu. Jeho prenos je rýchly, stabilný, a šifrovaný. Vzhľad kľúča je optimálny, je ľahký, a odolný, vďaka čomu ho môžete používať aj v horších podmienkach.

‎i-Memory
Price: Free

Apple údajne rokuje o OLED displejoch s Číňanmi

Apple pravdepodobne rokuje z čínskou spoločnosťou BOE Technology o displejoch pre nový iPhone najvyššej triedy. Naznačuje to report spoločnosti Bloomberg, podľa ktorej Apple so spoločnosťou rokuje ako o potencionálnom partnerovi a dodávateľovi.

Report tiež naznačuje, že Apple hľadá niekoho, kto bude schopný zabezpečiť dostatočné množstvo „next-gen“ displejov pre nový iPhone. Displeje od spoločnosti BOE Technology už dokonca údajne sú v štádiu testovania pre nový model, zrejme iPhone 8. Pravdivosti tiež nahráva stavba dvoch nových veľkovýrobní pre OLED displeje, ktoré stavia práve BOE Technology. Tie by v plnej sile dokázali vyrobiť 1.6 milióna štvorcových metrov nových OLED displejov.

iphone-8-koncept

OLED displej je jedna z očakávaných noviniek, ktoré by mali prísť v novom iPhone 8. To, že budú zaoblené, je taktiež jedna z noviniek, ktorú podľa niektorých zdrojov môžeme očakávať. Jednalo by sa tak o reštart série, ktorý by sme ale po desiatich rokoch aktívneho používania iPhonov určite radi uvítali.

Zdroj: 9to5mac.com

Viceprezident Spotify sa pripojil k Apple Music

Spoločnosť Apple sa rozrástla o ďalšiu exekutívu zo veľkej spoločnosti. A nejde o nikoho iného, ako o bývalého viceprezidenta spoločnosti Spotify pre obsah, Steve-a Savoca-a. Informácie o zmene priniesol Business Insider.

Steve opustil spoločnosť Spotify minulý rok, po päť ročnom pôsobení v streamovacej službe. Podľa očakávaní sa Steve pripojí k tímu Apple Music, keďže jeho skúsenosti v Spotify sú veľké a pre Apple mimoriadne cenné. Konkrétnejšie bude jeho úlohou vytvárať vzťahy s menšími vydavateľstvami a značkami, aby sa tak pripojili k Apple Music.

steve-spotify

Spotify neustále zväčšuje svoju základňu, a je aktuálne najväčším online poskytovateľom hudby. Apple samozrejme nie je s týmto výsledkom zmierený, a preto sa snaží Apple Music stále viac a viac dostávať po podvedomia svojich zákazníkov. Na to však potrebuje prekonať svojich konkurentov, čomu má aj Steve pomôcť.

Apple Music sa síce teší obľube, no je pravda, že Spotify v čase fungovania rovnakom ako Apple Music mal podstatne viac zákazníkov. Uvidíme, ako sa bude príbeh Apple Music vyvíjať, a či nemá v pláne priniesť k Apple Music viacero zvučných mien z online stremovacieho trhu hudby.

Zdroj: phonearena.com

Zamestnanci sa čudovali! Tim Cook navštívil Apple Store vo francúzsku

Stalo sa vám niekedy, že vás váš šéf prekvapil v práci? Ak áno, určite viete že je to zvláštny, a nie vždy príjemný pocit. Čo ak je ale váš šéf jeden z najvplyvnejších IT osobností sveta, a CEO gigantického kolosu, zvaného Apple? Ak si neviete niečo podobné predstaviť, stačí sa vžiť do kože zamestnancov Apple Store vo francúzskom Marseille, v ktorom sa na nečakanej návšteve objavil CEO Apple, Tim Cook.

Apple Store pritom historicky nemá špeciálne postavenie, veď otvorený bol len v máji minulého roka. Podľa informácií od zamestnancov, ale aj zákazníkov, sa Tim prechádzal po Apple Store, rozprával sa zo zamestnancami, ale aj s obyčajnými zákazníkmi v obchode. Neskôr si jeho návšteva vyslúžila od oboch skupín veľký aplaus.

tim-cook-france-2
Tim Cook so zamestnancami, ale aj prekvapenými zákazníkmi (zdroj: macrumors.com)

Nie je známe, či bol účel návštevy Tima Cooka vo francúzsku len akousi kontrolou, alebo je táto návšteva zameraná na nejaký iný cieľ. Každopádne však Tim zakončil svoju obhliadku tweetom vo francúzštine, v ktorom spomína že je potešený návratom do francúzska, ako aj stretnutím s talentovaným tímom v Marseille.

Zdroj: macrumors.com

Snapchat sa zameriava na iOS, má väčšiu popularitu

Snapchat, populárna chatovacia služba, ale aj sociálna sieť, ktorá si získala popularitu hlavne konceptom rýchlo miznúceho obsahu, sa viac zameriava na operačný systém iOS. Informuje o tom v najnovšej správe. Väčšinou sa vývoj aplikácií síce samozrejme rôzni v nárokoch najmä čo sa týka systému, otvorený development na jednu platformu, naviac ak je takto verejne oznámený, je zriedkavý.

Podľa informácií, ktoré sa objavili v správe, je väčšina používateľov tejto aplikácie tých, ktorí používajú operačný systém iOS. Zrejme aj to je dôvod, prečo sa spoločnosť rozhodla venovať viac svojich prostriedkov do vývoju iOS aplikácie, na úkor tej pre operačný systém Android. Dôvodom je aj rozmanitosť telefónov, ktoré sú predávané s operačným systémom Android.

Kým pre iOS je development zjednodušene povedané jednoduchý, Android zariadení je podstatne viac, a to vrátane ich hardvérovej vybavenosti. Z tohto dôvodu je aj vývoj zložitejší, a odlaďovanie aplikácie pre všetky varianty takmer nemožný. Preto aj samotný Snapchat priznal, že aplikácia pre Android nie je vydávaná v rovnakej kvalite, ako aplikácia pre iOS.

‎Snapchat
Price: Free+

Zdroj: theverge.com

Nintendo sľubuje minimálne dve hry každý rok

Nintendo je spoločnosť, ktorá sa o herný priemysel zaujíma už od nepamäti. Nie je sa preto čo čudovať, že dá sa povedať „neúspech“ hry Super Mario Run ich trochu sklamal. Nehovoriac o tom, že sa to dotklo aj samostatných akcií Nintenda, ktoré mali nie malý poklesa práve po vydaní tejto hry a jej následne podrobeným recenziám.

Napriek tomu Nintendo plánuje svoj návrat na A-čkový herný trh, a to hneď dvoma až troma titulmi každý rok. Hry majú byť vyvíjané ako pre Android, tak aj platformu iOS. Pripomeňme si, že Super Mario Run, dlho očakávaná hra, bola stiahnutá 40 miliónov krát len počas štyroch dní po uvedení pre operačný systém iOS. Neskôr však prišli prvé recenzie, prvé problémy s hrou, a popularita klesala a dostávala silné rany.

super-mario-run-crash

Budeme zvedaví ako sa budú hry z dielne Nintenda vyvíjať, a či ich neposkytne rovnaký osud ako Super Mario Run. Nintendo by sa potrebovalo po nie zrovna príjemnom zakončeniu roka pozviechať, a priniesť hru, ktorá by nie len číslami, a veľkou distribúciou, ale aj hrateľnosťou a recenziami získala priazeň fanúšikov späť.

Náš tip
Akcie Nintenda pre Super Mario Run výrazne klesli

Zdroj: cultofmac.com

Facebook pripravuje aplikáciu pre Apple TV

Sociálna sieť zrejme plánuje expanziu aj do televízneho segmentu. Informáciu priniesol The Wall Street Journal, podľa ktorého by sa aplikácia mala okrem Apple TV dostať aj na vybrané set-top boxy. Podľa zatiaľ dostupných informácií by mala aplikácia sociálnej siete priniesť video obsah, ktorý bude sponzorovaný reklamnými spotmi, tak ako tomu je už teraz na sociálnej sieti.

Jedným z dôvodov, prečo sa Facebook púšťa do tohto štýlu reklamy je aj to, že príjem z reklamy v štandardnej podobe na sociálnej sieti prestáva rásť. Dosiahol teda bod, v ktorom už zrejme nebude generovať stále vyššie a vyššie zisky. TV aplikácia má byť jedným zo spôsobov, ako spomalenie, či zastavenie rastu v jednom segmente nahradiť druhým.

facebook

Facebook sa na video content zameriava už dlhší čas. Samotné vyjadrenia sociálnej siete hovoria o tom, že tento kanál propagácie by mal byť jedným z prioritných pre smerovanie sociálnej siete, čomu nasvedčuje aj zväčšujúci sa pocit ľudí, spoločností, a organizácií, ktoré video content používajú.

Zdroj: 9to5mac.com

Tvár Apple Mac-ov dnes reprezentuje Huawei

Justin Long. Herec, ktorý ktorý sa preslávil v roku 2000 v ikonickej reklame „Get a Mac“, bude novou tvárou spoločnosti Huawei. Pripravovať má novú kampaň pre americké médiá. Justin sa neskôr ukázal aj medzi rokmi 2006 – 2009, opäť ako tvár Apple, kde si „mierne“ strieľal aj z Billa Gatesa, a celkovo z Microsoftu.

V časoch, kedy „pracoval“ pre Apple, stelesňoval klasického geeka, trochu flegmatického, v ležérnom oblečení. Doba sa však mení, a aj Justin Long zmenil svoj imidž, ktorým bude reprezentovať značku Huawei.

Imidž vymenil za košeľu a sako, doplnené intelektuálnymi okuliarmi. Jediné čo snáď Justinovi ostalo, je účes, ktorý si akurát začal česať na opačnú stranu. Cieľovými produktami bude smartfón Huawei Mate 9, ako aj tablet Huawei MateBook. V Apple sa Justin osvedčil, sme zvedaví, či si rovnaký úspech pripíše aj v prípade Huawei. A rovnako bude zaujímavé, či si niekedy Huawei dovolí spraviť to, čo kedysi spravil Apple z Microsoftom. Teda „jemne“ sa svojmu konkurentovi vysmievať. Justin by v tomto prípade zohral minimálne zaujímavú úlohu.

Zdroj: phonearena.com